Contractul de deratizare obligatoriu: descoperă tot ce trebuie să știi
Infestările cu dăunători pot deveni o problemă gravă pentru proprietarii de locuințe, firme sau instituții publice. Pentru a combate această amenințare și a menține un mediu sănătos și sigur, mulți oameni apelează la contractele de deratizare. În acest articol, vom explora în detaliu ce este un contract de deratizare, ce presupune acesta, și de ce este atât de important în prevenirea și gestionarea infestărilor cu dăunători.
Contract DDD: ce zice legea?
Un contract de deratizare este un acord încheiat între proprietarul sau administratorul unui spațiu și o firmă specializată în deratizare. Acest contract stabilește serviciile de deratizare care urmează a fi furnizate și termenii și condițiile acestora. Scopul principal al contractului este să ofere proprietarului sau administratorului un plan clar pentru eliminarea și prevenirea infestărilor cu dăunători.
Legislație:
Potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, orice persoană fizică sau juridică, având calitatea de angajator, este obligată să asigure fondurile și condițiile necesare pentru aplicarea măsurilor de igienă, dezinfecție, dezinsecție și deratizare periodică.
Legi și acte normative serviciu deratizare:
- LEGEA NR. 3 / 1978 – legea de sănătate publică;
- LEGEA NR. 5 /1982 – reglementează protecția pădurilor, protecția plantelor cultivate și regimul pesticidelor;
- LEGEA NR. 98/1994 – stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele legale de igienă și sănătate publică;
- ORDINUL MS. NR 536 / 1997 – prevede efectuarea intervențiilor de dezinsecție, dezinfecție și deratizare, ori de câte ori este nevoie, dar nu la intervale mai mari de 3 luni (dezinsecție + dezinfecție), și la 6 luni serviciul de deratizare;
- LEGEA NR. 100 / 1998 – privind asistență de sănătate publică, publicată în monitorul oficial NR. 204/1998;
- LEGEA NR. 344 /31 / 2002 – privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele legale de igienă și sănătate publică;
- ORDIN MINISTERULUI SĂNĂTĂȚII NR. 916 / 2006 – pentru aprobarea de supraveghere, prevenire și control al infecțiilor în unitățile sanitare;
- ORDIN MINISTERULUI SĂNĂTĂȚII NR. 914/2007 – pentru aprobarea normelor privind condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un spital, în vederea obținerii autorizației DSV;
- ORDIN MINISTERULUI SĂNĂTĂȚII NR. 261/2007 – pentru aprobarea normelor tehnice privind curățarea, dezinfecția și sterilizarea suprafețelor sanitare.
- H.C.L. nr. 13 /13.02.2015 referitoare la Regulamentul serviciului public de salubrizare al municipiului Constanța,
Amenzi
Nerespectarea legii în privința deratizării poate atrage amenzi substanțiale. Firmele care nu efectuează operațiuni de dezinsecție, dezinfecție și deratizare (DDD) riscă amenzi cuprinse între 3.000 și 8.000 lei, prevăzute în HG nr. 857/2011 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele din domeniul sănătății publice. Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se face de către personalul de specialitate împuternicit de către conducerea Ministerului Sănătății pentru unitățile de pe întreg teritoriul țării, se mai menționează HG nr. 857/2012. Pentru a nu risca amenzile menționate anterior, persoanele fizice sau juridice pot apela la firmele specializate în operațiuni de DDD.
Pentru cine e obligatoriu contractul de deratizare?
Contractare serviciilor de deratizare, dezinsecție și dezinfecție este obligatorie pentru orice societate comercială sau proprietar de imobil, indiferent de momentul înființării sau stadiul de funcționare a acesteia.
De ce este importantă deratizarea periodică?
Deratizarea reprezintă un proces absolut necesar când aveți de a face cu rozătoarele. Conform legislației în vigoare, deratizarea se face regulat: o dată la trei luni, în scopul prevenirii refacerii rapide a coloniei dăunătorilor sau ori de câte ori este nevoie pentru stingerea unui focar.
Preț contract DDD: de ce depinde?
Prețul unui contract de deratizare poate varia în funcție de mai mulți factori: gradul de infestare la momentul intervenției, suprafață pe care urmează să se presteze serviciile, substanțele folosite, etc. . Anumite sectoare pot necesită tratamente mai intensive sau frecvente. Pentru apartamente, case, vile, asociații de proprietari, subsoluri de bloc, etc, tarifele sunt diferențiate și sunt stabilite în funcție de gradul de infestare, dăunătorii care trebuie combătuți, suprafață, etc.
Domeniul de activitate al firmei
Prețul unui contract de deratizare poate varia în funcție de domeniul de activitate al firmei.
- pentru operatorii economici cu profil nealimentar şi asociaţiile de proprietari/locatari, cel puţin o dată pe semestru şi ori de câte ori este nevoie pentru stingerea unui focar;
- pentru operatorii economici cu profil alimentar, cel puţin o dată pe trimestru şi ori de câte ori este nevoie pentru stingerea unui focar;
- pentru spaţiile deschise din domeniul public şi privat al unităţii administrativ-teritoriale în conformitate cu programul unitar de acţiune, dar nu mai puţin de 3 tratamente pe an;
- pentru persoanele fizice, la solicitarea acestora sau ori de câte ori este nevoie pentru stingerea unui focar.
Mărimea suprafațelor
Suprafața spațiului pe care trebuie să-l deratizezi poate influența prețul. Cu cât spațiul este mai mare, cu atât costurile pot crește.
Tipul de dăunători
Diferite tipuri de dăunători pot necesită abordări specifice, ceea ce poate afecta prețul contractului.
Gradul de infestare
Diferite tipuri de dăunători pot necesită abordări specifice, ceea ce poate afecta prețul contractului.
Documente necesare în caz de control
În cazul unui control din partea autorităților, trebuie să aveți la dispoziție documentele care atestă că ați semnat un contract deratizare.
De ce să ții cont când alegi firma cu care semnezi un contract de deratizare?
Autorizațiile firmei
Verifică dacă firma de deratizare are toate autorizațiile necesare pentru a desfășura acest tip de activitate în mod legal și în conformitate cu legea. Atunci când optați pentru un contract pe termen lung, pe toată perioada contractuală, societatea noastră va emite un proces verbal, necesar organelor de control (DSP, DSV), în care sunt notate toate caracteristicile intervenției: dată efectuării lucrărilor, cantitatea și denumirea soluții folosite, metode utilizate, etc. Acest proces verbal, va susține activitatea în cazul în care organele competențe efectuază inspecții și reprezintă documentul în baza căruia se poate face dovadă lucrărilor prestate.
Garanția oferită
Un contract de deratizare include și garanții privind eficacitatea tratamentelor. Aceste garanții trebuie să fie clar definite, iar termenii lor trebuie să fie transparenți. Ekara Cleaning oferă garanție la toate intervențiile.
Profesionalismul echipei
Echipa noastră care efectuează deratizarea este formată din profesioniști cu experiență și calificați
Promptitudinea serviciului
Deratizarea poate fi urgentă în unele cazuri. Alege o firmă care poate oferi servicii prompte, astfel încât să poți rezolva problema în cel mai scurt timp posibil. La Ekara Cleaning se lucrează în regim Non Stop de luni până sâmbătă
Experiență pe piață
Ne folosim experiența de peste 11 ani în domeniu, pentru a ajută companiile dar și persoanele fizice să-și atingă obiectivele și să soluționeze toate problemele.
Concluzie
Un contract de deratizare este un instrument esențial pentru protejarea sănătății, proprietății și a mediului împotriva infestărilor cu dăunători. Este important să fie elaborat cu atenție și să fie respectat pentru a asigura o gestionare eficientă a infestărilor. Pe lângă aceste beneficii practice, contractul de deratizare oferă și pacea sufletească că spațiul tău este în siguranță și protejat împotriva amenințărilor nevăzute din lumea dăunătorilor.